11 Ağustos 2010 Çarşamba

Özdemir Asaf'tan Kısa Kısa



Bilenler bilir. Pek ilgili değilim şiirle... Yani o kaba görünüşümün altında cidden devasa bir canavar yattığına inanıyorum bazı zamanlarda.. Ama 5 kişinin yeri başkadır içimde. Cemal Süreya, Nazım Hikmet, Murathan Mungan, Attila İlhan bir de Özdemir Asaf. Can Yücel'i de severim ama bu 5 li çok farklı, daha farklı. Ya da ben öyle zannediyorum. Önemsiz...

Uzun süredir site site gezinip okuyorum şiirlerini, sözlerini Özdemir Asaf'ın. Beğendiklerimin bir bölümünü toparladım. Zaman içinde daha da zenginleşecektir burası. Site site gezmek zorunda kalmayacağım, sizde zıkkımlanın emi. :p

Buradakilerle yetinmeyenler için burada " Kırılmadık Bir Şey Kalmadı" var.

1
Butun renkler ayni hizla kirleniyordu,
Birinciligi beyaza verdiler...

2
senin için,
o mu, diye sordular
o değil,dedim onlara
anladılar.

3
Çekil ordan ayı göremiyorum.


4
Öğüt: zamaninda taze yenmemis bir ekmegi, baskasinabayat yedirme denemesidir."

5
Beni öyle bir yalana inandır ki,
Ömrünce sürsün doğruluğu

6
Gemilerin çoğu, bir insan yüzünden batmıştır. denizin yüzünden değil.

7
"Sen banasen desen de, demesen de olur.ama ben sana sen deyeceğim.düşün dur."

8))
Ama ben en çok şeyi
en kısa zamanda sana söyledim..
yalnız sana.

9
Sevgi bir kişiyi ikide yarım kılar,aşk iki kişiyi birde"

10
Şapkayı alıp gitmek vardır.hem kolayca söylenebilir bu,hem de kolayca yapılabilir.mesele onu vestiyerden aldıktan sonra koyacak yerbulmaktır.

11
Bugüne en uzak gün, dün.

12
Önemle küçümsüyorum seni, önemsizce büyütmediğim için...

13
Benim için ölüm, öleni son tanıyanın da ölmesiyle gerçek ölüm olur.

14
Kendi bahçesinde dal olamayanın biri,girmiş bahçeme ağaçlık taslıyor.

15
Dünyanın ne kadar çirkinliklerle dolmaya başladığını çocuklara anlatmalı mı,
yoksa bunu onlardan saklamalı mı? yız..
her iki durumda da yenik düşeceğiz.
deyelim “kim yaptı?” diye sormayacaklar.
niçin? neden? de mi demeyecekler...

16
Okulda anladıkça başaracaksın
hayatta başardıkça anlayacaksın.
gelecek mutlu-mutsuz,
inanmasan da;gözlerin yaşardıkça anlayacaksın.

17
Kadınları sevmek bir kadına haksızlık etmektir, bir kadını sevmekse kadınlara.

18
umut... benim beslediğim, beni besliyor sandığım...

19
sen; pardon ''siz'' demeliydim...siz kaçyüzlüydünüz?ben yanlışlıkla hanginizi sevdim?

20
Bana yaşadığın şehrin kapılarını aç,başka şehirleri özleyelim orada seninle.

21
Bana yalanlar söylese yetinecektim.ama yalan söyledi.

22
Aşka gönül ile düşersen yanarsın.
zeka ile düşersen kavrulursun.
akıl ile düşersen çıldırırsın.
duygu ile düşersen gülünç olursun.
aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin..
.sersem sersem bakınıp durma bir yol seç!

23
Tek kisilik miydi ki bu sehir, sen gidince bombos kaldi.

24
...ve aşk öyle haindir ki; nerde imkansız varsa onu sever.

25
Vurdun,acısı daha geçmedi,biliyorum geçecek.ama öyle ağır konuştun ki ardındano,gittikçe gerçek.

26
"Unuttum.. deyor...
Söyleyeceklerinin, söylemesi gerektiklerinin önüne geçmeye çalışıyor.. Kurnaz.
Hatırlamayorum.. deyor...
Söyleyeceklerinin, söylemesi gerektiklerinin ardına saklanmak isteyor.. Alçak."

27
Yalanlar istiyorsan yalanlar söyleyeyim, incinirsin.

28
Bilmeyorum ne vardı saçlarında..
rüzgâr mı delice eserdi,
gözlerim mi öyle görürdü yoksa..
saçlarının her haali hoşuma giderdi.

29
Güneşe gözlerini dikip bakarsan gözün bozulur. gözlük takıp bakarsan güneş bozulur.

30
Tek kişilik miydi bu şehir? Sen gidince, bomboş kaldı.

31
Bir seviyi anlamak bir yaşam harcamaktır, harcayacaksın.

32
Ve aşk öyle haindir ki; nerde imkansız varsa onu sever.

33
"Aşka gönül ile düşersen yanarsın.
zeka ile düşersen kavrulursun.
akıl ile düşersen çıldırırsın.
duygu ile düşersen gülünç olursun.
aşka düşmezsen kalabalığa karışırsın, ezilirsin...
sersem sersem bakınıp durma bir yol seç!"

34
Sana gitme demeyeceğim
Üşüyorsun ceketimi al.
Günün en güzel saatleri bunlar,
Yanımda kal.

Sana gitme demeyeceğim.
Gene de sen bilirsin.
Yalan istiyorsan yalanlar söyleyeyim.
İncinirsin.

Sana gitme demeyeceğim,
Ama gitme, Lavinia.
Adını gizleyeceğim
Sen de bilme, Lavinia.

3 yorum:

  1. İyiki ilgili değilsin şiirle... :)

    YanıtlaSil
  2. Yok abi.. Benimki pasif okuyuculuk. O da çoğu aynı kişilerin şiirleri. Öyle yeni ufuklar filan keşfedemiyorum :))

    YanıtlaSil
  3. Merhabalar :) Özdemir Asaf'ı böyle güzel anmanız gerçekten çok hoş.

    YanıtlaSil

Ne dersin bu konuda?